Bijkomen in Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu Bijkomen in Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

Bijkomen in Burgos

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

02 Oktober 2016 | Spanje, Burgos

Vandaag in Burgos aangekomen na een mooie maar koude wandeling. Om 7 uur was het maar 9 graden en een koude wind. Zitten hier op een hoogvlakte van 1000 meter. Vandaar de kou. Het was een gezellige tocht van ongeveer 24 km en steeds meer mensen ken je terug en moedigen elkaar allemaal aan in allerlei talen. De wandeling ging langs een rivier, door een bos en ging geleidelijk over in een park. Maar zelfs op de fiets komt iedereen samen in de oude binnenstad van Burgos. Hier is het feest. Een grote markt en allerlei mensen zijn middeleeuws verkleed, wat ook hier in deze oude stad goed past. Maar het leukste zijn alle gesprekken met zoveel verschillende mensen. Vanmiddag kwamen we een Belgische familie tegen. Zij zijn onderweg met een kind van 7 en 9, via Santiago naar Portugal om daar overwinteren.
De kinderen daar hebben wel leerplicht maar geen school plicht. Zij rijden op 2 ligfietsen met de kinderen voorop. Grappig om deze verhalen te horen. Verder komen we veel jongeren tegen die de wereld nog willen verkennen. Aangezien het overnachten meestal maar een paar euro kost kunnen ze het wel lang vol houden. Om te reizen en wandelen kost inderdaad niks. Verder kwam er een leuk meisje vanuit Nederland bij ons zitten. Zij was 5 weken met de fiets onderweg en gaat via Santiago naar Lissabon via de auberges, want het werd nu te koud om te kamperen. Dit was na haar studie.
Zo heeft ieder zijn verhaal: van overleden echtgenoten, overwonnen borstkanker, pensionado's en allerlei leuke verhalen. Ook Fransen die zwierig door het leven gaan en aangezien Portugal en Spanje goedkoop zijn, zijn deze mensen regelmatig aan de camino bezig. Bijzondere mensen, maar het geeft veel jus bij de camino. We blijven morgen in deze stad om deze wat beter te bekijken.
Morgen moeten we nog iets bedenken, want je mag maar 1 nacht overnachten in een auberge. Dus morgen op zoek naar iets anders. Ondertussen ligt er hier al iemand heel hard te snurken. Dat kan een feest worden vannacht.

Tags: Belgen