VAn Astorga naar Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu VAn Astorga naar Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

VAn Astorga naar Rabanal del Camino

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

13 Oktober 2016 | Spanje, Rabanal del Camino

Vandaag weer een droge wandeldag gehad, na 12 00u kwam zelfs de zon door. Van Astorga naar Rabanal del Camino ( een piep klein dorpje in de bergen) constant vals plat maar 5 uur lopen met regelmatige koffiepauze's ertussen en toen we aankwamen stonden de Fransen en de Canadees al op ons te wachten. Gezellig, weer veel gelachen, want wij verstaan af en toe wat Franse woorden en zij proberen wat Nederlands. "Merde" was voor mij wel bekend maar om hen de vertaling te leren was erg lachen, want Stijn wilde met veel theater laten zien dat wij het begrepen. Nu hebben wij het goed: als wij de afwas doen gaan zij koken voor ons. Prima geregeld want het dorp is zo klein dat er geen restaurant is. Dus dat komt weer goed. Ondertussen wordt de was voor de kachel gedroogd. Het ziet er allemaal erg huiselijk uit. Morgen moeten we 33 km gaan lopen met een klim erin en een stevige daling. Dan komen we langs het ijzeren kruis waar iedereen zijn steen neerlegt. Het landschap is veranderd. Nu een heide-landschap, dat nu nog volop bloeit afgewisseld met een eikenbos. Een mooi pad erdoorheen waar je weer vogels hoort i.p.v. geraas van de snelweg waar we gisteren langs moesten. Maar toen miezerde het toch dus weinig gemist aan die omgeving. Astorga was wel een mooie stad. Gaudi paleis en kathedraal bekeken (de kathedralen moeten nog steeds groter worden lijkt wel). Nu eerst lekker eten: het ruikt goed.
O ja: in dit gebied staat ineens ee helicopter . Is Ed verdwaald? (Kees: Ed is de schoonzoon die in Amerika bezig is zijn vliegbrevet te halen.)

• 15 Oktober 2016 - 17:51

Marjan:

Hallo Marga en Stijn
    Mooi om te lezen dat jullie ook nog kunnen genieten van de nature en de mooie steden.
    Met bewondering voor jullie inspanning volgen wij de tocht naar Compostella.
    Nog veel plezier en succes, Tiny en Marjan

Tags: Ed, snelweg