Lange etappe richting Ponferrada - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu Lange etappe richting Ponferrada - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

Lange etappe richting Ponferrada

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

14 Oktober 2016 | Spanje, Molinaseca

Vandaag aangekomen in Molinaseca voor Ponferrada. Vanochtend in flinke mist en gure wind vertrokken naar het hoogste punt. Waar iedereen zijn steen kan neerleggen die meegebracht is. Hier hebben we effen foto's gemaakt. Voor iedereen die dit punt kent, omdat hij of zij zelf de Camino gelopen hebben. We hebben nog naar de steen met Waspik erop gezocht maar helaas niet te vinden. Ergens bovenop de berg hebben we nog een stop gehouden in een alternatieve berghut (zie foto) waar een heerlijk vuurtje aan was. Wat een verschil in klimaat op zo'n hoogte. Hier was het guur en mutsen- en wanten-weer. De mist voelde ook koud aan. Maar aan de andere kant van de berg ging na een paar uur de zon schijnen en konden we weer in t-shirts naar beneden klauteren. Het pad was smal en regelmatig ook glibberig. We hebben dan ook lang over de 25 km gedaan. O ja, op de helft kwamen we een oude Nederlandse caravan tegen (die zelfs een plaatje van Las Dunas erop had) waarvan een koffietentje was gemaakt . We hebben in de voortent gezeten vanwege de wind. Dus Kees: hier is altijd nog handel met zo'n oude caravan broodjes verkopen .....
Wij hebben vandaag zoveel gelopen over lastige paden maar met schitterende uitzichten (toen de mist weg was), dat we ons gaan verwennen met een lekkere maaltijd in het dorp. En vanavond mogen we zelfs tot 23 uur opblijven volgens de voorschriften van de auberge ( wat een luxe).

• 15 Oktober 2016 - 15:33

Truus Den Rooijen:

Wat zijn jullie goed bezig.we volgen jullie op de voet en zijn vol bewondering. Hou vol en nog heel veel plezier.

• 19 Oktober 2016 - 23:24

Hans Van Eersel:

hallo dames wel wat laat van mijn kant maar ja het gewone werkleven gaat door hier in Waspik,jammer
    dat jullie mijn steen niet hebben gezien met Waspik.nl erop.De omgeving is er wel mooi ook het pad vanaf Cruz la ferro naar onder.Jullie gaan echt goed en fijn om te zien dat jullie al zover zijn.Hou vooral vol en Santiago komt steeds dichterbij,Top.Hasta luego en buen Camino.

Tags: mist, koud, caravan