Naar de poort van de hemel - Reisverslag uit Pedrafita, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu Naar de poort van de hemel - Reisverslag uit Pedrafita, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

Naar de poort van de hemel

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

17 Oktober 2016 | Spanje, Pedrafita

Vanochtend zijn we de bergen in getrokken. Volgens het routeboekje naar de poort van de hemel. Beslist een mooie route maar wij liepen in de regen langs de rivier omhoog en daarna werd het zo mistig. Dus van de omgeving was weinig te zien. Door mijn plastic cape was ik nog natter van het zweten dan van de regen denk ik. Maar eenmaal over de top heen werd het mooier weer Uiteindelijk ging het dalen fantastisch. Mooie omgeving, gezellige mensen onderweg en vanavond hebben we een gezamelijke maaltijd gehad met alle gasten van deze auberge. Met alle specialiteiten van de omgeving qua eten. Nu zit er nog iemand op de gitaar te pingelen en wat te kletsen. Een prima relaxed sfeertje dus.

Vandaag was wel inspannend: 1300 meter was de bergpas die we overgingen, maar iedereen moedigt elkaar aan tijdens het passeren. Het is echt top om dit te mogen doen.

• 18 Oktober 2016 - 17:12

Truus Den Rooijen:

Jammer van het weer maar jullie houden de moed erin.Het ziet er prachtig uit.