De eerste etappe naar Roncesvalles - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu De eerste etappe naar Roncesvalles - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

De eerste etappe naar Roncesvalles

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Marga

21 September 2016 | Spanje, Roncesvalles

We hebben afgesproken dat ik de reisverslagen maak op basis van de berichtjes van Marga en Stijn. De dames zijn niet zo van de computer en bovendien hebben ze wel wat anders te doen: lopen.

Bij de tocht van vandaag liepen we bijna steeds boven de wolken in stralend weer. Een loslopend varken liep een poos knorrend met ons mee. Veel schapen en paarden met koeienbel liepen op die hoge toppen. En roofvogels, gigantisch groot. Gieren? .

Bij aankomst in Roncesvalles blijkt toch niet alles goed voorbereid.

Ja terug naar de basis. Handdoek vergeten, dus afdrogen met de vaatdoek van Stijn. Goed dat ik niet zo'n groot lijf heb.
Goed gegaan vandaag, super mooi allemaal: de route door de Pyreneeen, maar wel pittig.

Vannacht slapen we in een slaapzaal in een abdij. In stapelbedden, alles door elkaar. Ben benieuwd. Oordopjes bij me maar Stijn snurkt al behoorlijk dus het kan een feest worden. Maar verder is alles erg grappig. Veel jongeren die deze route lopen, maar Stijn is niet de oudste: er loopt een man van 84 rond.
Om 22.00 gaat het licht hier uit en om 8.00 moet je weg zijn.