Op naar Burgos - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu Op naar Burgos - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

Op naar Burgos

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

02 Oktober 2016 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Gisteren waren we in een auberge die bij de kerk zat. Geen WiFi dus en dus geen reisverslag . Het was dat we moe waren maar het was er wel heel gezellig. Meteen aan zo'n lange tafel thee met honing drinken en dan is het al snel gezellig. Stijn moet altijd eerst effen liggen en dan drink ik wat op het terras. Daar komen allerlei nationaliteiten bij elkaar: Koreaans, Engels, Frans, Spaans, Duits en soms ook Nederlands wordt door elkaar gesproken.
Maar ook voor het avondeten wordt gezorgd. Sommigen koken samen en groepjes vormen zich om voor avondeten of ontbijt wat te doen. Gisteren kwam ik allerlei leuke Nederlandse dames tegen, goede gesprekken gehad. En vandaag hadden we een uitwisselings maaltijd. Dus müesli in de yoghurt. De een heeft dit gekocht en zet het op tafel voor iedereen en zo krijg je toch een leuk ontbijt om 7 uur 's morgens. Vandaag hebben we wat meer gelopen omdat de auberge die door het boekje werd aangegeven wel in een heel klein dorpje lag en veel te weinig slaapplaatsen zou hebben. Dus 4 km door. Morgen gaan we door naar Burgos, een grote stad waar we een dag blijven is de bedoeling. Vandaag was het in de ochtend flink mistig en vannacht had het geregend . Maar het was prima wandel weer. Een lang stuk van 17 km zonder onderbreking. Maar 4 km voor dit einde had iemand een flower-power oase neergezet met hangmatten aan de bomen en zij stond fruit uit te delen. Een leuke onderbreking dus. Want inmiddels was de zon toch al aardig doorgebroken. Vandaag ongeveer 28 km gelopen dus effen rust en internetten.

• 02 Oktober 2016 - 21:54

Wiet:

Blijf maar lekker verslagen schrijven, is erg leuk om te lezen! Klinkt bijna als vakantie