Door Portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu Door Portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

Door Portomarin

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

19 Oktober 2016 | Spanje, Portomarín

Door Galicië: vanochtend al ontvangen door een doedelzak speler Galicië is het Keltisch gedeelte en heeft historisch gezien aan Engeland gelegen en dat is te zien aan de cultuur hier. Mooi te zien als je de Camino loopt, dat je door zulke verschillende landschappen loopt en zoveel verschillende culturen. Gestart bij de Basken en nu hier bij de Kelten doortrekken. 't Is zo mooi om te zien. De weilanden en paden worden afgeschermd door opgestapelde stenen zoals je op de Engelse films ziet.
We zijn vandaag door een stad gekomen die helemaal verlegd is omdat hier een stuwmeer gemaakt is. De kerk is steen voor steen gemarkeerd en boven op de berg opnieuw opgebouwd. Dit was Portomarin. Maar wij zijn doorgelopen, want ik wil zondag graag dat wierookvat zien rondzwieren in de kathedraal. Dus Stijn moest aan de bak want vandaag 30 km gelopen en dat is haar max.

Toen we bij de auberge aankwamen liep Stijn al aardig te sloffen maar met een biertje erbij raakten we al snel in gesprek met Califonische dames die ook rond Stijn haar leeftijd waren. Zelfs 3 maanden ouder. Meteen zijn we uitgenodigd om naar Californië te komen. We gaan 't zien.
P.S.: nooit gedacht dat ik zoveel zou gaan schrijven maar we hebben elke dag wel even een half uurtje app tijd en dan schrijf je zo een eindje weg. Ik ga stoppen: er wordt al weer flink gesnurkt in het stapelbed naast me door Stijn. Dit wordt vannacht een feest want Stijn moet ook bovenin slapen en moet er 4 keer in de nacht uit. Van de hele slaapzaal van 10 stapelbedden is zij ook de enige die snurkt .....
En alle anderen liggen met oordoppen in . Ik ben het gesnurk al gewend: wat extra wijn werkt ook om te slapen ...

• 20 Oktober 2016 - 13:47

Karin:

Hey Silverladie hihihihihihihi,....... nog ff volhouden en ...ik ben eigenlijk wel heel erg stiekem jaloers op die fantastische tocht van jullie. Het is een genot om te lezen ..
    Succes met de laatste loodjes

Xx Karin ( en ook van Willem natuurlijk)