Nog 57 km naar Santiago - Reisverslag uit Melide, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu Nog 57 km naar Santiago - Reisverslag uit Melide, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

Nog 57 km naar Santiago

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

20 Oktober 2016 | Spanje, Melide

Hallo allemaal, wij zijn nog steeds goed aan 't lopen. 's Morgens vertrekken we in de mist maar tegen 10.00 uur kan de legging uit en jassen uit. Vandaag weer heerlijk zonnig weer gehad en de omgeving is mooi en lijkt op Zuid Engeland maar dan met beter weer. We worden langs oude nederzettingen geleid maar 't grappigst van alles is dat je steeds bekende gezichten tegen komt die ook dezelfde weg afleggen. Dus altijd een gezellig praatje. En af en toe wordt je bekogeld door vallende kastanjes want 't is wel herfst hier. Maar we zijn nog 57 km van Santiago en we willen van zaterdag op zondag nog overnachten op 4 km van Santiago en dan langzaam aan. We hebben geweldig weer gehad tot nou toe. Vanmiddag toen we in Melide aankwamen werden we weer warm verwelkomd door de Koreanen die in de USA wonen. Zo is 't altijd gezellig aankomen. Wij genieten.

Ik wil zondag het wierookvat zien rondzwieren door de kathedraal ( door 4 moniken aangezwengeld) dus Stijn heeft effen mee moeten aanpoten, ik zag tijdens 't lopen 't wierrookpot al boven haar hoofd zwieren. Dus die loopt wel. Is wel afgebrand daarna. Maar bij 't eerste biertje begint haar theatervoorstelling al weer, dus ze herstelt nog goed.

Maar daarna ga ik door naar Finistere: nog 100 km richting de kust. Stijn gaat met de bus maar ik ga waarschijnlijk met mensen die ik onderweg ontmoet heb. Weet het nog niet precies. Laat 't wel weten.

• 21 Oktober 2016 - 08:17

Karin:

We zijn er bijna, we zijn er bijna maar.........Hey tough silver lady, super zeg.
    En ja hoor nog ff 100 km richting kust..kun je er niet genoeg van krijgen?
    Nog heel veel plezier !! En..........respect XX

• 21 Oktober 2016 - 23:37

Marjonet En Hans Van Eersel:

Mooi dat jullie al zo dicht bij Santiago zijn.geniet nog van de laatste km's en de ontmoetingen van de vele mensen die je weer tegenkomt in Santiago.
    En Finisterre is zeker de moeite waard om je tocht mee af te sluiten.
    nog veel plezier!