Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

Santiago

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

22 Oktober 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Oké aangekomen in Santiago. Helaas met slecht weer dus eerst zoeken waar de kathedraal staat en al bij een andere kerk staan kijken. Geen plein te zien, maar we hadden toch afgesproken op een plein. Ok, dan maar roepen naar iemand: de Camino en ja hoor nog een eind verderop bleek de kathedraal te staan. Wat een enorm gebouw. En wat een commercie daaromheen! Uiteindelijk kregen we het gevoel dat we er waren (met een stel uit Australië die op ons gewacht hadden, zijn we binnen gekomen) en foto's gemaakt en toen zoeken waar we ons stempelkaart konden laten omzetten in de veel besproken papieren. Ik trof het: na 1,5 uur wachten kwam ik aan een loket waar twee super gemotiveerde vrijwilligers zaten die mijn geboortenamen (alle 4) in het Latijn opschreven en mij bemoedigend toespraken. Ik zou er gezond uitzien en algauw was ik lang in gesprek over hun Camino, die zij 3 jaar geleden zelf gelopen hadden. Ondertussen was iedereen al lang klaar. Daarna ben ik de papieren voor Finistere gaan ophalen. Even de fotoreportage en daarna zijn Stijn en ik het samen gaan vieren. En, ja hoor, het hoge woord kwam er uit: Stijn gaat mee naar Muxia en Finistere. Gewoon lopen. Na wat eten zijn we een bed gaan zoeken en we mogen hier zelfs 2 nachten blijven. Op een 12-persoons kamer liggen we hier tussen uitwisselingsstudenten (uit Zuid-Korea ) die natuurlijk ook niet om 23.00u thuis zijn op zaterdagavond. Na het eten met 10 medelopers liggen we toch weer uitgeteld op bed. Welterusten. Morgen gaan we naar de katedraal kijken of die monniken hun best doen met dat wierook-vat.

  • 23 Oktober 2016 - 17:13

    Truus Den Rooijen:

    Een diepe buiging voor jullie.Wat een uithoudingsvermogen "geweldig" . GEFELICITEERD.

  • 24 Oktober 2016 - 23:29

    Hans Van Eersel:

    Hallo Kanjers wat een superprestatie van jullie en fantastisch gelopen,petje af en ook zo onder de indruk geweest van de Pelgrimsmis met het slingerende wierrookvat?Voor mij was dit het einde van mijn Camino,ik ben wel naar het einde(Finestera) van de wereld geweest met Marjonet maar niet te voet,ga ik nog een keer doen na een andere Camino,het is ook zeer indrukwekkend om de paal te zien met 0,00 km en de oceaan,echt fantastisch.Wij wensen jullie nog mooie dagen daar en een fijne terugreis en thuiskomst(wel weer wennen)maar dat komt ook weer goed.Hasta Luego Hans en Marjonet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marga

Actief sinds 18 Sept. 2016
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 21152

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2018 - 18 September 2018

Peru 2018

05 September 2017 - 21 September 2017

Van Porto naar Santiago 2017

20 September 2016 - 01 November 2016

Camino Marga en Stijn 2016

Landen bezocht: