Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Marga Smulders - WaarBenJij.nu Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

Porto

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

05 September 2017 | Portugal, Porto

Wow, wat een mooie stad. Maar laat ik bij het begin beginnen. Nadat we weggebracht zijn door Peter en Kees ( na een heerlijke lunch bij de schoondochter van Marieke en Peter) zijn we dan eindelijk vertrokken. Goedkope vlucht zoals echte pelgrims betaamt, met als gevolg: Marieke voor in het vliegtuig en ik achterin. Tijd voor bezinning en het boekje voor de wandeling eens te bekijken. En natuurlijk een sociaal praatje met de buren. Prima vlucht gehad. Wachtend op de rugzakken blijken deze ineens op een andere band aan te komen. Een volgend vliegtuig was geland en daar kwamen ineens hun koffers op en dus de laatste mensen van Ryanair konden hun spullen een eind verderop ophalen. Je moet 't maar weten. Maar alles komt goed. Daarna nog kaartjes kopen voor de Subway. Ook niet meteen helder maar we konden geholpen worden door een redelijk chagrijnige beambte die wel begreep dat we toch niet op zouden houden met zeuren. Hielp ons snel aan kaartjes en zodoende kwamen we in Porto. Zo wat een mooie stad..... Welterusten morgen verder.

Om een indruk te geven: 't is een oude stad en meteen als je uit 't treinstation onder de grond vandaan komt sta je op een plein met prachtige oude gebouwen, goed onderhouden . En als echte vrouwen vragen we dan ook meteen de weg. (Blond geweest en leesbril niet bij de hand dus kaartlezen is dan ff geen doen). We moeten bergafwaarts richting de rivier. 't Blijkt een prachtige hostel te zijn. Blue socks. Wel een slaapzaal met allemaal cabines erop met gordijn ervoor. Verlichting in de cabine en zelfs stopcontact voor 't opladen van de inmiddels onmisbare telefoon. Een aanrader voor iedereen die Porto wil gaan bekijken. Super schoon en goedkoop. Nu eerst eten.