De derde etappe - Reisverslag uit Viana do Castelo, Portugal van Marga Smulders - WaarBenJij.nu De derde etappe - Reisverslag uit Viana do Castelo, Portugal van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

De derde etappe

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

09 September 2017 | Portugal, Viana do Castelo

Vroeg opgestaan om toch de km die we nog extra wilde lopen om bij een auberge te komen goed te maken. Om 8.15 uur aanlopen is toch een prestatie. Het begon wat bewolkt. Op langs het strand Het is er prachtig. Heerlijk gewandeld en toen we wat landinwaarts moesten ontmoetten we een leuk Duits meisje: Michelle. Zij wandelde alleen, had al meerdere camino's gelopen maar was nu voor het eerst alleen op pad. Gezellig gekletst. Ze sprak enorm veel talen en weldra ontmoetten we een Spanjaard die ook alleen liep en ook hij wandelde gezellig mee. Het was een wonderlijk gezelschap: een tattoo politie agent uit Madrid een Duitse jonge griet compleet met neusring en een Granny ( Marieke) en een grijze duif. Maar we hebben echt een top afstand gelopen (35 km) en ook gezellig gehad, vandaag was een feestdag ( wijnfeesten) en een klein half uurtje bleven ze wat vuurwerk afschieten midden overdag. We hebben de onderwerpen als St Nicolaas besproken en de politie agent ook hartelijk bedankt voor de vele kado' s vanuit Madrid . Hij heeft zich rot gelachen. De boot in Madrid (geen zee te bekennen) enz. We hebben hem later als dank maar een biertje gegeven. Hij heeft voor ons in een overvolle herberg toch nog een luxe kamer weten te regelen bij meneer pastoor. Dus weer een heerlijk bed en bad gehad.