Tui - Reisverslag uit A Estrada, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu Tui - Reisverslag uit A Estrada, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

Tui

Blijf op de hoogte en volg Marga

12 September 2017 | Spanje, A Estrada

Vandaag heen en weer dag. Helaas vanochtend geen zon en dat terwijl wij juist een stedentrip gepland hebben. De grens tussen Portugal en Spanje is de rivier. Aan de Portugese kant ligt Valenca en aan de Spaanse kant ligt Tui. Valenca is een ommuurde vestigingsstad. Met leuke oude straatjes, waar je met mooi weer heerlijk door heen kunt dwalen. Gisteren avond hadden we er erg van genoten. Maar met deze miezer was het een stuk minder. En aangezien we de rugzak in de auberge mochten achterlaten hadden we alle tijd om ook de brug over te gaan naar Spanje ( zonder rugzak dus). Vanwege de regen hebben we zelfs een rondleiding door de cathedraal van Tui gedaan. De meest ingewikkelde altaarstukken en gewaden hebben we gezien. En de toren beklommen. Daarna lunch in een grappig zaakje waar allemaal muntjes tussen de muur zaten. Lekker gegeten daar en toen we buiten kwamen was het goed weer en hebben we besloten toch de rugzakken op te halen en naar een auberge in Tui te gaan slapen. Dus terug weer de brug ( grens) over, Valance door, tas ophalen en weer terug. We waren alleen vergeten dat de tijd ook bij de grens verspringt. Dus tegen 19 uur kwamen wij in Tui bij een auberge. Vol. De 2e ook vol. Hier in Spanje bleek het ook 20.00 uur te zijn. Hier bood een meisje aan om de 3e auberge te bellen en ja hoor: vol. Foutje van ons om dit niet tevoren te regelen maar ze had nog een idee. We zitten nu in een mooie vrij nieuwe leuke auberge. Met een heerlijk bed. Dus nu gaan we slapen. Blaren zijn verzorgd en de rust heeft goed gedaan.

• 13 September 2017 - 22:17

Marjan:

Hoi Marga en Marieke
    Wat goed van jullie dat je deze tocht aan het lopen bent.
    Mooie tocht lees ik en weer van alles te beleven.
    Fijn om het vanuit Best mee te beleven.
    Wij wensen jullie veel plezier.
    Gr. Tiny en Marjan

• 13 September 2017 - 22:27

Wieteke:

Haha jullie maken het ook weer mee zo! Leuk om jullie verhalen te lezen! Wandel ze!