In Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu In Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marga Smulders - WaarBenJij.nu

In Santiago

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

17 September 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Vanochtend bij een gezellig ontbijtje in een cafeetje in stemming gebracht door de kastelein die iedereen uitgebreid een "bon camino" ging wensen. Maar we moesten eerst nog 6 uur lopen. Mooie omgeving, goede sfeer dus een gezellige wandeling. En ja hoor: daar kwam Santiago in zicht. Ok, het venijn zit in de staart. Dus 3 km voor Santiago staat een splitsing. Op goed geluk lopen wij rechtdoor. Een enkeling volgt ons en de rest neemt de andere route. Natuurlijk verdwalen wij weer vlak voor we bij de kathedraal zijn. En zwerven even rond. De kathedraal hebben we gezien. Dus op naar onze Compostella . Het bewijs dat je gelopen hebt. En ja hoor: beide aan een ander loket en Marieke heeft 280 km gelopen en bij mij staat 240. Ik heb dus 40 km afgesneden. Ook knap. We krijgen een leuk adres mee om te overnachten: een oud seminarie. Ziet er super leuk uit maar zit helaas vol. Toch maar een pension gezocht. En gezellig uit eten gegaan. Nu is het inmiddels gaan regenen. Morgen weer een dag, Santiago verkennen en naar de kathedraal wat kaarsjes opsteken. Helaas zijn dit geen echte kaarsjes meer, maar een automaat waar je geld in moet doen en dan gaat er een lichtje branden. Een veredelde gokautomaat lijkt het maar het is niet anders. Maar in onze gedachte branden we de kaarsjes met zorg.

• 18 September 2017 - 23:09

Marjonet:

Mooi avontuur, knap hoor! het was leuk om het te volgen.

• 19 September 2017 - 22:55

Karin Viogd:

Hey globetrotter, wat een mooi verhaal.